Insomni

Insomni

L’insomni pot definir-se com una incapacitat per dormir que altera l’estat de la persona i el seu ritme de vida diürn. Dormir és absolutament necessari per llevar-se en condicions per abordar el nou dia. L’insomni pot manifestar-se com a dificultat per iniciar el son o per mantenir-se adormit, o pel fet de despertar-se massa d’hora.

La majoria dels adults necessiten entre 7 i 8 hores de son cada nit. Una persona sap que està dormint prou si no se sent cansada durant el dia.

Els factors que poden causar-lo són molts i poden estar relacionats amb una alteració del ritme normal de vida a causa de problemes familiars, laborals, financers, un accident o la mort d’una persona estimada. En altres casos, l’insomni també s’associa a un desordre emocional com ansietat, neurosi, depressió o síndromes maníacs. Així mateix, les malalties que evolucionen amb dolor, com l’artritis, l’úlcera gàstrica, la dificultat de respiració en l’emfisema, la febre, entre d’altres, desperten la persona i poden ser inductores de l’insomni.

D’altra banda, alguns medicaments també en poden ser causa, així com l’abstinència de substàncies que creen addicció, com l’alcohol o els narcòtics.

Finalment, les alteracions associades a viatges ràpids a través de diverses zones horàries o aquelles que es presenten amb el canvi de torns laborals són igualment situacions inductores d’estats d’insomni.

L’adquisició d’uns hàbits que ajudin a regular l’horari del son és la millor forma de combatre l’insomni.

 

Així mateix, cal eliminar begudes amb cafeïna i alcohol des d’hores abans, i evitar el tabac. S’ha de procurar que l’entorn de l’habitació sigui l’adequat, sense sorolls excessius, amb prou penombra i amb una temperatura de l’habitació confortable. És important no fer servir el llit per a activitats com mirar la televisió, escoltar música o llegir, ni ficar-se al llit fins que es tinguin veritables ganes de dormir.

CONSELLS

Distregui’s, de manera que això l’ajudi a oblidar les preocupacions del dia, almenys dues hores abans de ficar-se al llit.

No mengi amb excés abans de ficar-se al llit, però tampoc es fiqui al llit amb gana.

Mantingui l’habitació en condicions òptimes per dormir, sense soroll, sense gaire llum, i amb una temperatura confortable.

Si en alguna ocasió utilitza medicaments per dormir, intenti que sigui per temps limitat.

Productes farmacèutics sense recepta per convatre l’insomni

melatonina

És una hormona que es produeix en la glàndula pineal i que exerceix un paper significatiu en la regulació dels ritmes biològics, un autèntic rellotge biològic, que regula diversos ritmes del dia. És la principal responsable del canvi del cicle de vigília a la son i es comporta com un inductor de la son, de manera que pot resultar eficaç en el tractament de l’insomni.

fitoteràpia

Algunes plantes medicinals poden constituir una alternativa adequada en el tractament de l’insomni, ja que en general presenten menys efectes adversos que altres tractaments.

La valeriana, la passiflora i la rosella de Califòrnia poden resultar útils en l’insomni de conciliació, i les dues primeres són també útils per a l’insomni de manteniment i el despertar precoç.

Altres plantes que poden resultar d’utilitat en aquest trastorn són l’arç blanc, la melissa, el taronger amarg o la til·la.

Consulta els productes naturals recomanats en la nostra tenda online

Consulta els medicaments recomanats en la nostra tenda online